کد خبر : ۲۲۱۳۴۵ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۶/۳۱ ساعت ۲۰:۵۵

رئیس شورای شهر دزفول:
آموزش و پرورش دزفول به تجاری کردن مدارس روی بیاورد/ ایجاد فروشگاه برای کسب درآمد در مدارس

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول خواستار روی آوردن آموزش و پرورش شهرستان به تجاری سازی مدارس در راستای تامین منابع مالی آنها شد.

 آموزش و پرورش دزفول به تجاری کردن مدارس روی بیاورد/ ایجاد فروشگاه برای کسب درآمد در مدارس

به گزارش خبرنگار شبکه خبری دز(دز ان ان)، عظیم سرافراز ظهر امروز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش دزفول که در محل فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: آموزش و پرورش مهمترین محل برای تربیت و رشد افراد جامعه است بنابراین تمام مدیران موظف هستند در هر سنگری یاری گر این نهاد باشند.

وی با اشاره به مشکلات مالی آموزش و پرورش در سطح کشور و ایجاد مشکل در مدارس، پیشنهاد داد: آموزش و پرورش دزفول باید بحث تجاری سازی مدارس را در دستور کار قرار دهد به این صورت که با ایجاد فروشگاه هایی از جمله اغذیه فروشی به یک منبع مالی مناسب برای حل مشکلات مدارس دست یابد.

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول اضافه کرد: در حال حاضر مساجد سطح شهر دزفول می توانند ۴۰ متر از زمین خود را به مغازه و فروشگاه تبدیل کرده و برای مسجد درآمدزایی کنند، بنابراین اگر بحث تجاری کردن مدارس دزفول پیگیری و مصوب شود شهرداری نیز هیچگونه عوارضی از آنها دریافت نخواهد کرد و درآمدزایی خوبی از سوی مدارس برای رفع مشکلاتشان است.

سرافراز همچنین عنوان کرد: اختصاص غرفه های برخی نمایشگاهها و فروشگاه ها به مدارس نیز از دیگر مواردی است که می تواند یک منبع درآمد مناسب برای آموزش و پرورش دزفول باشد که باید در این زمینه اقدامات لازم انجام شود.

وی همچنین خواستار ایجاد تعامل بین شوراهای دانش آموزی مدارس با شوراهای شهر و روستاها شد و گفت: اگر انتقادات و کمبودهای مدارس از زبان دانش آموزان مطرح شود قطعا بازخورد و نتیجه مطلوب تری خواهد داشت.

این عضو شورای آموزش و پرورش دزفول با تاکید بر اینکه باید در هر مدرسه ای یک دانش آموز به عنوان شهردار توسط شوراهای دانش آموزی تعیین شود، تصریح کرد: این امر می تواند در راستای پیگیری مشکلات مدارس و داشتن یک نماینده از سوی مدارس برای مطرح کردن کمبودها و خواسته ها بسیار موثر باشد.

برچسب ها: عظیم سرافراز رئیس شورای اسلامی شهر دزفول آموزش و پرورش